Functieomschrijving
De kernactiviteit van de functie
Bij de afdeling Inkoop zorgen we ervoor dat alle benodigde materialen en diensten tijdig en tegen de beste condities beschikbaar zijn. Onze inkoopmedewerkers zijn echte teamspelers met oog voor detail en een kritische blik. Kwaliteit, leverbetrouwbaarheid en kostenbewustzijn gaan bij ons boven alles, zowel bij het selecteren en ontwikkelen van leveranciers als in het beheren van contracten.
Wat ga je doen?
Als Manager Inkoop ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de inkoopafdeling (14 FTE) en het ontwikkelen van inkoopstrategieën die aansluiten op bedrijfsdoelstellingen. Je werkt nauw samen met andere afdelingen om de behoefte van de organisatie te begrijpen en te vervullen. Je stelt samen met je team inkoopplannen op, bewaakt de voortgang en zorgt voor een efficiënte inrichting van de inkoopprocessen, zowel op de korte als op de lange termijn. Je lost knelpunten op en bespreekt de voortgang en eventuele stagnaties met de andere managers of waar nodig met de directie.
Je beoordeelt samen met je team de prestaties van leveranciers, voert onderhandelingen en bent verantwoordelijk voor het opstellen en beheren van contracten. Daarnaast geef je uitvoering aan het beleid rondom duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen binnen de inkoopprocessen.
Je bent alert op marktontwikkelingen en werkt gestructureerd toe naar een optimale prijs-kwaliteitverhouding afgestemd op de vraag van de organisatie. Je stelt doelen en stemt deze af met andere afdelingen. Je reageert proactief op de ontwikkelingen in de markt en denkt mee over richtlijnen en technische vooruitgang.
Vereisten
Je hebt affiniteit met:
Techniek;
Coachen van medewerkers;
Managen van de inkoopplanning;
Opstellen van een (strategisch) inkoopplan;
Bewaken van de kwaliteit van de inkoopprocessen;
Structureren en optimaliseren van werkprocessen;
Herkennen van en anticiperen op project- / bedrijfsrisico’s.
Wat verwachten wij van jou?
Je bent in bezit van een Bachelor degree (bijvoorbeeld Technische Bedrijfskunde, Mechatronica, Werktuigbouwkunde) met minimaal 5 jaar relevante ervaring;
Je bent in bezit van een Nevi 1+2 opleiding;
Je hebt managementkwaliteiten en weet mensen te motiveren, enthousiasmeren en optimaal in te zetten;
Je hebt ervaring in het aansturen van een inkoopafdeling;
Je overziet bedrijfsprocessen en hebt organisatiebewustzijn;
Je hebt ervaring in het opzetten en realiseren van doelen;
Je hebt overtuigingskracht, maar kunt ook goed luisteren;
Je bent integer in de omgang met mensen;
Je bent een verbinder;
Je bent communicatief vaardig in woord en geschrift in Nederlands en Engels;
Je bent een sterke persoonlijkheid, authentiek en informeel in omgang;
Je hebt een klant- en servicegerichte mentaliteit, werkhouding en gedrag;
Je bent een positieve realist met een natuurlijke passie voor kwaliteit.
Wat wij bieden:
Wij bieden een dynamische, innovatieve en internationale omgeving die passie voor techniek uitademt. Onze medewerkers zijn met recht trots op wat zij ontwikkelen en bouwen.
Wil je meer weten?
Neem dan contact op met Stijntje Leenen, HR Consultant (stijntje.leenen@vekoma.com).
Interesse?
Dan kun je je motivatiebrief en cv versturen via de volgende link:
Wij zijn enthousiast om onze samenwerking te beginnen!
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!